۱۳۸۸ آبان ۱, جمعه

نوروز

ائمه هدی
نظر ائمه اطهار در مورد نوروز
نوروز

ابن شهر آشوب روایت کرده که روز نوروزی بود که منصور دوانیقی امام موسی کاظم علیه السلام را امر کرد که آنجناب در مجلس تهنیت بنشیند و مردم بجهت مبارکباد او بیایند و هدایا و تحف خویش را نزد او بگذارند و آنجناب قبض اموال فرماید.
حضرت فرمود: من در اخباری که از جدم رسول خدا صل الله علیه و آله وارد شده تفتیش کردم ، از برای این عید چیزی نیافتم و این عید سنتی بوده از برای فرس و اسلام او را محو نموده و من پناه می برم بخدا از آنکه احیاء کنم چیزی را که اسلام محو کرده باشد آنرا .
منصور گفت که این کار بجهت سیاست لشکر و جند می کنم و شما را به خداوند عظیم سوگند می دهم که قبول کنی و در مجلس بنشینی پس حضرت قبول فرمود و در مجلس تهنیت بنشست و امراء و اعیان لشکر بخدمتش شرفیاب شدند و او را تهنیت می گفتند و هدایا و تحف خود را می گذاشتند.
زندگی نامه چهارده معصوم - منتهی الامال صفحه 783

هیچ نظری موجود نیست: