۱۳۸۸ بهمن ۱۴, چهارشنبه

مشکل ما کجاست؟

مشكل ما كجاست؟
راه تيغ زدن

نقل مي كنند كه در بلوچستان افغانستان يك خان بود او قناتي داشت كه خيلي به آن علاقه داشت آب قنات هم خيلي كم بود هر كسي مي خواست از او گندم و چيز ديگري بگيرد از آب زياد قناتش تعريف مي كرد مثلا مي گفت : خان امروز آب جوي قنات شما شتر مرا برده است يا مثلا مي گفت الاغ مرا تا فلان جا كشيده و برده و من به زحمت از آب بيرونش آوردم . خان با شنيدن اين سخنان خوشحال مي شد و دستور مي داد به او يك بار گندم بدهند.
اينكه كسي به مذهب و اعتقادش علاقه داشته باشد چيز طبيعي است اما مسئله اي سبب مشكل شده اين است كه يك عده از آدمهاي از خدا بيخبر و بي وجدان از اين نكته سوء استفاده نموده و هزاران مشكل ايجاد نموده اند.
بيشتر مراجع معظم آدمهاي بزرگواري هستند و لكن همانطور كه پيامبر خدا فرموده : المومن غر كريم . از ددمنشي و دروغگويي برخي از آدمها خبر ندارند.
عده اي از مردمان استان ما بطور كاملا سازمان يافته به مراجع عظام دروغ تحويل مي دهند و ذهن آنان را مشغول نموده و از اين طريق كمال سوء استفاده را مي نمايند.
براي ما همينجا نقل مي كردند كه زماني كه يونسي وزير اطلاعات بود روزي گذرشان به قم افتاده بود در آنجا يكي از مراجع به او اعتراض نموده و گفته بود يكي از طلبه هايي كه براي تبليغ فرستاده بوديم سنيها بيني اش را بريده و ريشش را تراشيده اند حاجي آقاي يونسي كه آدم هشيار و آگاهي بود فرموده بودند من تا زماني كه اين مسئله را برايتان روشن نكنم از قم نمي روم. ايشان تا سه روز در قم مانده بودند آن طلبه را پيدا كرده و پس از مقداري پرس و جو بالاخره آن شخص اعتراف نموده و گفته بود: به من ده مليون تومان داده اند تا به آن مرجع معظم چنين بگويم. پرسيده بود چرا بيني ات را بسته اي؟ گفته بود بيني ام كمي كج بود جراحي نمودم. خلاصه حاج آقاي يونسي آن پزشك را همراه آن شخص به نزد مرجع برده بود و گفته بود سنيها بيني اين شخص را نبريده اند اصل ماجرا اين است.
خدا مي داند آن مفسدان از خدا بيخبر روزانه چقدر دروغ از جانب ما تحويل مراجع عاليقدر و مسئولين ذيربط مي نمايند.
آگر مثلا یک آخوند نمايي بخاطر مسئله ناموسي توسط شيعه غيرتمندي كشته می شود او را به حساب اهل سنت قلمداد كرده و چقدر تبليغات كه نمي كنند .
ما به نزد يك مرجع بسيار بزرگوار رفته بوديم سخناني كه ايشان فرمودند كاملا ما را حيرت زده كرد. فرمودند: به ما گزارش شده كه اهل سنت تلاش مي كنند تا فرزند زياد داشته باشند و از اين طريق جمعيت خود را بالا برده و كشور را به تصرف در بياورند. و همينطور گزارش شده كه اهل سنت زمينها و مغازه هاي شيعيان را مي خرند تا آنها را مجبور به مهاجرت نمايند. و...
حيرت ما را حدي نبود همه همراهان ما مي خنديدند . بجاي آنكه ما مدعي شويم زمينها را زمين خواران غارت كردند آنان آمده و از ما شكايت كرده بودند.
همه مي دانند زمينها به دست مسئولين حكومتي هستند و آنها هستند كه به هر كس كه بخواهند زمين مي دهند كساني كه در استان ما بوده اند ديده اند كه چگونه خانه هاي چندين ساله مردم را با خاك يكسان نموده و زمينها را به تصرف خود در آورده اند. در زاهدان چندين محله و منطقه مثل منطقه بلوار فاضلي و منطقه گوربند و ... ويران و نابود شدند چند صد خانوار آواراه شدند و آنان زمينها را به تصرف خود در آورده و به ديگران واگذار نمودند . حال اگر كسي برود و آن زمينهاي غارت شده را بخرد آيا جرم كرده؟
منطقه هاي جديدي كه در حاشيه همه شهرها درست مي شوند برويد و بپرسيد چند در صد را به مردم محل داده اند؟ در حاشه شهر چابهار بلوچها را ببينيد كه در كپرهاي موقتي ساكن هستند و شهركهاي مجلل براي ديگران ساخته مي شوند.
از زمينهاي آبا و اجدادي مردم كه در باهو كلات و سد پيشين به تصرف ديگران در آمدند بايد از مردم چابهار پرسيد.
مشكل ما كجاست؟
۱-عشق و علاقه يك عده از بندگان خدا (مراجع معظم ) به مذهب خود.
۲- سوء استفاده مفسدين از اين نكته
۳- سادگي وبي زباني ما
۴- استفاده ننمودن از موقعیت مقام معظم رهبری. زیرا ایشان مطلع ترین شخصیت از تمامی مسائل منطقه هستند. هیچ کسی از مسئولین به اندازه ایشان استان ما را نمی شناسند.
۴- يك مقدار بي تدبيري ما
تخریب خانه های زاغه نشینان بلوچ در بلوار شهید فاضلی زاهدان

هیچ نظری موجود نیست: