۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

تفاوت آرا و نظرات

تفاوت آرا و نظرات
یادی از سید قزوینی
چند شب پیش تلفنم زنگ زد به شماره نگاه کردم کد قم بود تعجب نموده و گوشی را برداشتم پس از سلام و احوال پرسی گرم بالاخره شناختم جناب دکتر قزوینی بودند . از حال و احوال دوستان جویا شدند گفتم الحمدلله همه خوب هستند ... پرسیدند چرا دوباره به قم نیامدید؟
از آغاز سال تحصیلی حوزه ها سخن گفتند و ..

بعد از آنکه تلفن قطع شد با خود فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که داشتن آرای متفاوت نمی تواند سبب جدایی و دوری و احیانا خدای ناکرده سبب خصومت شود زیرا ما با جناب دکتر گاهی واقعا بحثات تندی داشته ایم اما در عین حال فکر می کنم از دیگر ملاهای ش و س ما ها یکدیگر را بهتر درک می کنیم. آنچه سبب دوری و خصومت می شود غرض و مرض است ای بسا افرادی که از یک مذهب و تفکر هستند که بشدت با هم دشمن هستند.
چندی پیش سفری به قم داشتم در آن سفر تنها توانستم جناب دکتر قزوینی را از نزدیک ببینم . بعد از آن سفر مدتی بود دلم می خواست فرصت بهتری گیر بیاورم و با حوصله بیشتری مدتی در قم بمانم تا ضمن آشنایی با علماء از تجارب آن بزرگان استفاده نمایم اما متاسفانه تاکنون موفق نشدم.


یادی از دیگر بزرگان قم
دو سه سال پیش همراه جناب مولانا و تعدادی از علمای دیگر به دیدن مراجع قم رفتیم طبیعتا در یک دیدار چند دقیقه ای نمی توان افکار و اندیشه های یک نفر را فهمید و درک نمود . با این حال همان هم بد نیست و سبب اشنایی خواهد شد. هر کدام از آن بزرگان یک خصوصیتهایی داشتند مثلا جوادی آملی شخصیتی بسیار متین و آرام و توجه زیادی به قرآن کریم داشتند طوری که در هر جلسه ای قسمتی از آیات قرآن کریم را ترجمه و تفسیر می نمودند.
شخصیت دیگری که مورد توجه من قرار گرفت و احساس نمودم سلیقه و تفکر من با ایشان بیشتر می خورد نوری همدانی بودند شماره تلفن دفترشان را گرفتم اما بعدها نتوانستم ارتباطی برقرار کنم .





هیچ نظری موجود نیست: