۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

سر نوشت انگشتری پیامبر خدا

سر نوشت انگشتری پیامبر خدا رنگ متن
حضرت پيامبر خدا صل الله عليه و آله و سلم وقتی خواستند به کشورهای دیگر نامه بنویسند به ایشان گفته شد که عجمها نامه های بی مهر را قبول نمی کنند لذا رسول اکرم دستور دادند برای ایشان انگشتري از نقره درست كردند كه با آن نامه ها را مهر بزنند روي نگينه آن نوشته شده بود " محمد رسول الله ".
به این صورت که کلمه مبارکه الله بالانوشته شده بود رسول وسط و محمد سطر پایین .
وقتي كه رسول اكرم صل الله عليه و سلم از دنيا رحلت نمود وسایل دیگر رسول خدا مثل قاطر و شمشیر و .. را به حضرت علی تحویل دادند و این انگشتری چون جنبه حکومتی داشت آن را تحویل حضرت ابوبکر دادند حضرت ابوبکر آن انگشتري را به عنوان تبرک به دست خودشان كردند اما دیگر با آن نامه ها را مهر نمی زدند حضرت ابوبکر برای مهر زدن نامه ها انگشتری دیگری درست نمودند. وقتي حضرت ابوبكر از دنيا رحلت نمود این انگشتری را به حضرت عمر تحویل دادند بعد از شهادت حضرت عمر وقتی حضرت عثمان جانشین وی شدند این انگشتری را به ايشان تحویل نمودند.
حضرت عثمان تا شش سال این انگشتری را به دست داشتند.
نزدیک مسجد قبا چاهی به نام بئر اریس قرار دارد که رسول اکرم علاقه خاصی به این چاه داشتند خیلی وقتها پیامبر خدا کنار این چاه می نشستند و پاهای مبارکشان را درون آن آویزان می نمودند.
بعد از شش سال که حصضرت عثمان این انگشتری را به دست داشتند. روزی كنار آن چاه نشسته بود و شايد خاطرات دوران گذشته سبب شده بود همانند آن روز رسول خدا پاهايش را درون چاه آويزان نموده بود و داشت با همين انگشتري بازي مي كرد گاهي از انگشت بيرونش مي كرد و مجدد سر جايش مي گذاشت ناگهان انگشتر از دستش رها شد و درون چاه اقتاد حضرت عثمان خيلي ناراحت گرديد . لذا بالفور كارگراني را دستور داد وارد چاه شوند و تمام آب و خاك را بيرون آوردند تا انگشتر پيدا شود كارگران تمام خاكها را بيرون آوردند و هر چه تلاش كردند انگشتر پيدا نشد. حضرت عثمان سخت ناراحت و اندوهگین شد بهمين خاطر اسم اين چاه را بعضي بئر الخاتم يعني چاه انگشتر گزاشتند.
بعضیها که نکته نوشته اند می گویند تا شش سال اول حضرت عثمان در حکومت مشکلی نداشت بعد از گم شدن این انگشتری مشکلات حضرت شروع شد.

هیچ نظری موجود نیست: