۱۳۸۸ تیر ۲۷, شنبه

پزشکان خدوم


حاج محمد


پزشکان خدوم
به دلیل گرانی هزینه علاج، این روزها در وطن ما یکی از بحثات و سخنان میان مردم ( بعد از سیاست ) همین مسئله است هزینه علاج یک مشکل بزرگ است . ممکن است برای برخی از عزیزان سوال پیش بیاید که امروزه بیشتر مردم بیمه هستند چطور مشکل دارند؟
( قبل از آنکه به این مطلب بپردازیم عرض کنم که همیشه در هر چیزی استثنا وجود دارد یعنی همه پزشکان یکسان نیستند در میانشان شاید یک دو مورد آدم خیر پیدا شود اما در مجموع این چنین هستند. )
مشکل اینجا است که پزشکان متخصص در بیمارستانهای دولتی گیر نمی آیند بالفرض هم اگر کسی زحمت بکشد بعد از چند ساعت (در بیمارستان دولتی ) به نزد پزشک برود پزشک عزیز اصلا تحویل نمی گیرد اغلب با خشونت رد می کند یا اینکه آدرس مطب خودش را می دهد و می فرماید فلان روز در مطب مراجعه نما.
حاج محمد از دوستان مخلص مسجد ما است کارمند اداره آب و فاضلاب .
ناگهان برایش مشکلی پیش آمد که سخت وی را پریشان نمود . در داخل سرش غده ای درست شده بود. به پزشکان زیادی مراجعه نموده بود همه گفتند باید عمل شود. بسیاری از دوستان و اقوامش گفتند اینجا عمل نکن در یکی از شهرهای بزرگ که دکترها ماهر تر اند مراجعه کن.
رفته بود مشهد . پزشک عزیز پس از معاینه فرموده بود اگر بخواهی با هزینه بیمه عمل کنی نتیجه نمی گیری . حاج محمد حیران شده بود و پرسیده بود چطور؟ یعنی حتی اگر خود شما هم عمل کنید نتیجه نمی گیرم؟ گفته بود آری . اگر من با هزینه بیمه و در بیمارستان دولتی این را عمل کنم فقط نصف غده را بر می دارم و نصف دیگر را رها می کنم.
اما اگر حاضر شوی ده ملیون تومان بپردازی در همین مطب خصوصی برایت عمل می کنم. بعد از مقداری چانه زنی گفته بود خوب اشکالی ندارد من سه ملیون از بیمه می گیرم و شما هفت ملیون نقدی بپردازید (یعنی احتمالا هزینه واقعی آن عمل همان سه ملیون تومان بود ه که بیمه می پرداخته است)
بنده خدا مدتی سرگردان بود که این مبلغ را از کجا بیاورد چند بار تصمیم گرفت خانه اش را بفروشد . بالاخره خانه را نفروخت اما از اینجا و آنجا قرض گرفت و به مشهد رفت . الحمدلله الان حالش خوب است.
کاش پزشکهای عزیز ما یک مقداری به فکر اخرت بودند اگر چنین بود آنها می توانستند ثوابهای زیادی جمع کنند و خدا و خلق خدا و مردم محروم را راضی نمایند.





هیچ نظری موجود نیست: