۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

یک حافظ قرآن،رابط کاخ سفید با جهان اسلام

یک حافظ قرآن،رابط کاخ سفید با جهان اسلام



نماینده اوباما در سازمان کنفرانس اسلامی حافظ قرآن کریم است که در آمریکا بزرگ شده و با ماموریتی که از سوی رئیس جمهور به وی واگذار شده درصدد رفع شکاف بین جهان اسلام و کاخ سفید است.







به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، پدر "رشاد حسین" مهندس معدن بوده است که در اواخر دهه 60 میلادی، ایالت بیهار هند را به مقصد ایالت وایومینگ آمریکا ترک کرد.







وی در همان سال ها در سفری به هند با مادر رشاد آشنا و با وی ازدواج کرد. مادر وی که مدرک دکترا دارد، هم اکنون در یک بیمارستان در آمریکا مشغول به طبابت است.





گفته می شود خانواده نخستین نماینده آمریکا در جهان اسلام از همان ابتدا تاکید خاصی بر انجام شعائر اسلامی داشته است، به طوری که در شهری که مملو از کلیسا است، همواره در مساجد نماز خود را برپا می کرده اند.

زمانی که رشاد به مدرسه مقطع راهنمایی وارد شد، جنگ اول خلیج فارس (سال 1990) و حمله "صدام حسین" به کویت آغاز شده بود. وی در این باره می گوید: البته آن دوره زمان خوبی برای این نبود که نامت حسین باشد.







وی البته می افزاید: هیچ گاه در نوجوانی با مشکلی در زمینه دینداری و انجام شعائر اسلامی مواجه نبودم.






رشاد حسین سپس از دانشگاه "نورث کارولینا" فارغ التحصیل شد و به هاروارد برای گرفتن مدرک فوق لیسانس در رشته زبان عربی و تحقیقات اسلامی پیوست.






نماینده اوباما در سازمان کنفرانس اسلامی نخستین تجربه های دیپلماتیک خود را با کار کردن در کنار "ریچارد گودوارت" نماینده دموکرات ها در کنگره تجربه کرد. این تجربه رشاد حسین را برای کار در کمیته قضایی سنا آمریکا آماده کرد، جایی که وی در زمان حملات 11 سپتامبر 2001 در آنجا حضور داشت.






رشاد حسین درباره این حملات می گوید: در آن زمان ما را از ساختمان کنگره خارج کردند و من برج های دوقلو را دیدم که در آتش می سوزند.






وی می افزاید: از این مسئله مطمئن نبودم که هواپیمایی به سمت کنگره نیز در حال حرکت است یا نه؟ اما از این مسئله واهمه زیادی داشتم.






رشاد حسین پس از چند سال کنگره را به مقصد دانشگاه ییل ترک کرد، تا در آنجا حقوق بخواند. در همین دانشگاه با "اسراء بتی" همسرش که حجاب اسلامی را نیز رعایت می کند، آشنا شد و با وی ازدواج کرد.






پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 در آمریکا، که به ریاست جمهوری "باراک اوباما" منجر شد، رشاد حسین با پیشنهاد "کاساندرا پتس" همکار سابق اوباما در دانشکده حقوق هاروارد به عنوان یکی از مشاوران کاخ سفید برگزیده شد.






در سال گذشته "بن رودز" مسئول تحریر سخنرانی های سیاست خارجی اوباما از رشاد حسین برای نوشتن سخنرانی اوباما در قاهره کمک گرفت.






وی درباره فعالیت خود در کاخ سفید می گوید: مشاوره هایی که من به کاخ سفید ارائه کردم، بیشتر به نحوه مشارکت مسلمانان در جامعه آمریکا مرتبط بوده است.






خاطر نشان می شود، رشاد حسین که حافظ کل قرآن کریم است، همچنان نماز خود را در اتاقی در دفتر آیزنهاور کاخ سفید به جا می آورد که برای انجام شعائر دینی ادیان مختلف در نظر گرفته شده است.






در روز 13 فوریه گذشته (24 بهمن) رئیس جمهور آمریکا در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی رشاد حسین را رسما به عنوان نماینده ویژه واشنگتن در سازمان کنفرانس اسلامی انتخاب کرد.






وی با اشاره به اینکه ماموریت خود را این پست که برای نخستین بار در دولت آمریکا تعریف شده است، نزدیک کردن آمریکا به کشورهای اسلامی می داند، تاکید می کند: طبعا ما در همه مسائل توافق نداریم و ماموریت من در تلاش برای حصول همین توافقات و حل اختلافات خلاصه می شود.






اکنون رشاد حسین 31 ساله نمایندگی آمریکا در جهان اسلام را با یک میلیارد و 600 میلیون جمعیت بر عهده دارد.


تابناک

هیچ نظری موجود نیست: